Draughtmaster

Konsten att få fat-bärs varje dag hemma i soffan utan att behöva masa sig iväg till en pub. Det låter bra, speciellt för mig som älskar fatöl. Men att maskinen alltid ska vara påslagen känns väldigt omodernt och är ett dåligt miljöalternativ i såna här tider. Saken blir inte bättre av att den låter som ett elvisp varje gång den "laddar" trycket i kompressorn. Har man ett garage eller ljudisolerat rum blir ju ljudnivån inte något problem. Kanske har OBH Nordica misslyckats för en gångskull? Jag vet inte om det är jag som har haft otur, men dom gångerna jag har provat ölen så har den varit nästan avslagen. Kanske inte den bästa maskinen "ala Soda stream" som har uppfunnits. Men tanken på att få en härlig men något avslagen "draught beer" när man vill, är onekligen lockande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0