Riskokare

 Att alla hushåll i Sverige inte har en riskokare är för mig en gåta. Jag trodde i min enfald att efter millennium skiftets intrång av riskokare på den svenska marknaden så kunde det inte ha undgått någon att riskokare is the thing! Att enkelt kunna ladda den med ris och vatten kl 8 på morgonen, sätta på apparaten och sedan förvänta sig ett härligt perfekt kokat jasminris kl 12 som står och väntar på underhållsvärmen(apparaten stänger givetvis av sig själv när riset är klart). Det här är en maskin som borde vara lika självklar i varje hushåll som att man har en spis. Om du tror att det här är en hokus pokus grej för oss i västvärlden som inte fattar hur man kokar ris...ja då trodde du fel! Om du frågar en Japan, Chines, Thialändare eller Indier om dom någon gång har kokat ris i en kastrull så skulle dom förmodligen skratta och fråga något i stil med - kan man göra det? För dom vet att det inte blir bra.

Som med allting annat så har ju förståss OBH Nordica en riskokare för 250kr som är ruggigt bra. Köp den i julklapp till någon som gillar Thaimat och du blir kung! Jag köpte min första på Onoff men den finns nog på dom flesta affärer som säljer köksmaskiner.


Kommentarer
Postat av: Tony

Tjenare.

Kolla denna som jag köpt in till Rusta från Kina. Väldigt lik OBHs, men jag var först. Hehe.

400wp90951386.html" rel="nofollow">http://www.rusta.se/riskokare400wp90951386.html

2008-12-23 @ 13:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0