Rökgrill - Barbecook - BBQ

Barbecook gör några av dom sämsta grillarna på marknaden, eftersom dom inte har några lock. Däremot har dom en så kallad rökgrill i sin portfölj som är helt outstanding när det gäller pris kontra funktion.

 

I två våningar kan man långtidsgrilla exempelvis revbensspjäll, fläskkare eller något annat trevligt. 10 timmars grillning med påfyllning av hickoryspån eller bricketter i luckan utan att behöva avbryta grillningen. Detta kan få dom mest ljuvliga kött anrättningar precis som exempelvis det Svenska företaget Bbq & Chilli gör.

 

Finns på bland annat Verner & Verner för 1195kr! Motsvarande från Weber ( Smoky Mountain Cooker 47 ) kostar ca 3000kr...

Brabecook Grillrök

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

!


Kommentarer
Postat av: Feel Alive

Köpte en sån här rök och den är kass, hade enorma problem att få tempen i den och sedan problem att hålla temp jämn....

2011-05-17 @ 09:49:47
Postat av: Proffsköket

Testade du att långtidsröka med ett jämt lager bricketter av bra kvalite? Dom gånger vi har använt den till BBQ så har den skött sitt jobb. Återkom gärna med mer info.

2011-05-17 @ 10:08:17
Postat av: Lennart Svensson

Köpte en sådan här smoker under förra sommaren och har efter fem försök gett upp. Hur jag än försöker så kommer tempen upp i max 95 grader och då har jag rätt bra erfarenhet från smoking. Oftast så ligger tempen runt 85 grader med små variationer där den går upp till 95. Jag har aldrig lyckats nå 120 grader och jag håller med Feel Alive att den är kass. Totalt bortkastade pengar och sedan så rostar den trots att jag har haft ett skynke över den under hela vintern medan min klotgrill ser lika fin ut som den dag jag köpte den. Ångrar mig rejält att jag inte köpte en annan smoker istället. Försökte även få information från återförsäljarna om jag gjorde fel men det var totalt meningslöst utan det lät som om dom läste från en manual.

MVH Lennart

2012-04-20 @ 09:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0