Bamix – Gastro 200 professionell

 Bamix stavmixer är det enda som gäller i ett restaurang kök. Här nedan ska jag berätta varför man ska en bamix och inte en stavmixer från ex philips i ett proffskök! Vad använder man egentligen en stavmixer till? Jo, förutom att mixa en o en annan soppa så är det ett förträffligt verktyg för att sätta den sista prägeln på exempelvis en sås. Har ni hört talats om en svamp shouder? Den är inte möjlig att göra utan en Bamix. Grejen är att Bamixens blad går att byta ut till ex "skumskivor" (som följer med). Små runda skivor med eller utan hål. Bamixen är inte så dyr vilket gör att varje hemma kock borde köpa en! Blåbands sparris soppa blir ju en hel del fräschare med skum på. Ca 1000kr på Martin Olsson Cashar. Köper du den på webben så får du räkna med att betala det dubbla. Vill ni bli blåsta så kan ni köpa den på http://www.bagarenochkocken.se/ för 3095kr!!! Just det, jag höll på att glömma en sak. Köp inte den som heter Gastro 350 professionell som är extra lång. Den är för lång och passar inte till finliret man vill ha en sån här maskin till.

Kommentarer
Postat av: DANNE

Riktigt bra invändningar, äntligen fick jag svar på varför jag inte ska köpa Gastro 350.

2008-12-20 @ 12:55:12
Postat av: Herr stavmixer

Fantastiskt med skumskivor. Hade faktiskt inte hört talas om Bamix tidigare. Kanske är för att jag är hemmakock (kör med en stavmixer från Braun). Kanske dags att skrota den då. Går det verkligen inte att få tag på skumskivor till en Braun stavmixer?

2010-04-06 @ 14:47:38
URL: http://www.stavmixer.com
Postat av: Pantertant

Bamix är bäst! Jag köpte min på Dagens Hushåll i Göteborg 1966!!!!Jag har verkligen använt den. Den har slät skiva, hålskiva, kniv och en hackare för mandel o dyl. Det är som en burk med kniv i. Priset kommer jag inte ihåg men känner jag mig rätt så var den inte jättedyr. Den är på, trot eller ej, 75 W

2011-05-22 @ 14:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0