Mjölkskummare

 För er som gillar Kaffe Latte, Cappuccino m.m så har jag en trevlig pryl! En mjölkskummare från OBH Nordica. Faktum är att det bör vara OBH Nordica för det är den enda som håller måttet. Det var en Barista som sa till mig en gång, att den är så bra så den är förbjuden på tävlingar. Ja ja hur som helst så går det att få ruggigt bra skum med den. Jag brukar ta ett glas och fylla 50/50 med mjölk (standard) och vatten. In i micron ca 1 minut eller tills mjölken håller en värme mellan 50-60 grader. Sedan kör man 5 sekunder med vispen och plötsligt har man ett riktigt stort skum. Mycket bättre än vad man kan åstadkomma med ånga. Därefter toppar jag med en espresso eller rör ner en tesked Nescafé Lyx. Mjölkskummaren kostar 150kr och finns i dom flesta affärer.

Kommentarer
Postat av: Johan

Köpte mig en idag :) ska testköra den och se om resultaten blir fanatiskt bra eller om de slutar med ett nytt Tsjernobyl.... :S

2012-09-03 @ 21:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0