Kaffe bryggare - Hario - Syphon Brewer

Jag hörde talas om den här i veckan när jag frågade våran nya barissta om kaffebryggare. Så igår när jag var på stan så gick jag in i en butik och frågade om man kunde få en prov kopp.

 

Efter ca 5 minuter så stod koppen framför mig! Att jag inte har köpt en sån här tidigare är helt makalöst konstigt.

 

Nackdelarna är framförallt att den fysiska inblandningen i bryggprocessen tar lite längre tid än vad jag är van vid. Det är emmellertid en väldigt bra avkoppling att starta morgonen med så det är inte helt omöjligt att jag börjar med den 5 minuters rutinen varje morgon.

 

Fördelarna med denna maskin är att det är en ganska bra show om man har middag hemma samt att den är snygg och att det blir bra kaffe.

 

Jag skulle säga att detta är en perfekt pressent till alla över 30år eller till en gastronomi intresserad under 30...

 

För 1159kr är den din!

 

Om du bor i Stockholm eller Göteborg går den att köpa den på Kaffemaskinen.se dom har flera butiker.

 

Annars skulle jag rekomendera Baristashopen

 


Kommentarer
Postat av: Tomas

Den där är häftig. När det är lite mörkare i rummet ser det jä-ligt häftigt ut med elden och allt. Dom har sånna på en restaurang i Italien. Visste inte att dom gick att köpa i Sverige.

2012-04-01 @ 18:26:55
Postat av: ---¤¤¤KARKAR¤¤¤---

Vet ni nån kaffekvarn som är bra?

2012-04-01 @ 22:18:11
Postat av: Oanade dumheter

Finns bra kvarnar från några tusen. Funkar för mig. Köpte min på NK.

2012-04-02 @ 18:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0