Vulkanus sharpener (Knivskärpare)

Snygg och gedigen. Om jag hade haft plats i mitt kök så skulle jag velat ha den bara ståendes där. Den kostar ju trotts allt över 1500kr. Jag testade att slipa kniven och den blev vass. Där emot såg jag att det var väldigt lätt att hålla kniven i fel vinkel, vilket resulterar i att bladet blir fel slipat. Ungefär som om man har olika vinkel på en kniv  när man drar den mot ett porslinsbryne.  Vill man få en kniv enkelt vass skulle jag nog välja en accushrp för 200kr den bygger på exakt samma teknik. Dock är inte accusharpen lika snygg och gedigen. Man skulle kanske kunna ha den som bokstöd för kockböckerna...det enda stället som jag kunde hitta som hade denna skapelse är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0